Tulikin tossa samalla mieleen miten järkyttynyt olinkaan jostain vanhasta äidinkielen yo-kokeesta, jollakin oli sanojen taivutusmuodot todella pahasti hukassa! "Isien" oli kirjoitettu "isejen" ja jostain syystä se tuntui niin uskomattomalta..mulle on aina ollut tärkeää se, että osataan kirjoittaa oikein. Tietysti itse olen juuri nyt huono esimerkki =) mutta en mä kenenkään blogia ole todellakaan lukenut ja kironnut kirjakielettömyyttä. Mun mielestä henkilökohtaisiin blogeihin tulee se todentuntu juuri siitä puhekielen kirjoittamisesta. Mutta muutama koulukirja sen sijaan on jäänyt lukematta suuren kirjoitusvirhemäärän vuoksi, on vaikea ottaa tekstiä todesta kun kirjoitusvirheet ja itsestäänselvyydet hyppii silmille..mun lemppari on kyllä edellleen tämä teksti: "Budjetointi on budjetin laatimista". Löytyi jostakin loistavasta tenttikirjasta =)

Mutta niihin puuhasteluihin. Eilisellä messumatkalla tein sitten toisenkin vauvantossun valmiiksi, valitettavasti vain ovat hieman eri paria..205822.jpg

Mutta minkäs teet, ei ne kenellekään olleet menossakaan..tai olivat, mutta tehdessä tuli ajateltua ja totesin, ettei ne kuitenkaan kelpaa vaikkei vikoja olisikaan..Ohje näihin töppösiin löytyi Ihan Itsestä, Maddaleenan neulekoulusta. Lankana on käytetty Tennesseetä, johon olen ehkä hieman tykästynyt =)

Toisena on sitten oma mallini, ensimmäinen laatuaan =) Siittä aiemmasta putkineuleesta jäi vajaa kerällinen, joten tein nämä:205823.jpg

Sikses ihan kivat  =)