Terveisiä Turun kirjamessuilta!

Kirjamessuilla käymisestä on tullut minun ja ystäväni perinne, kolmas vuosi putkessa. On siellä aiemminkin tullut käytyä, lukion järjestämällä reissulla kävin kerran, ehkä jopa kahdesti. Tämä vuosi oli siitä poikkeuksellinen, että olen ensimmäistä kertaa tilanteessa, jossa voin todellakin ostaa ne kirjat joita halajan! (Kyllä tästä työelämästä jotain hyvääkin seuraa :)

Viime vuonna jo katselin kirjakauppojen tarjontaa käsitöistä kiinnostuneen silmillä ja olin todella pettynyt. Silloin oli hyvin vähän "alan" kirjallisuutta tarjolla, mahdoinko peräti yhden neulekirjan löytää koko messuilta. Antikvariaattien puolelta kieltämättä löytyy kaikenlaista, mutta henkilökohtaisesti en ole niin innostunut vanhoista neulemalleista, että niitä sieltä etsisin. Tänä vuonna toivoin jonkinlaista parannusta, mutta vähissä olivat yhä. Yksi ihan mielenkiintoinen ruotsinkielinen käsikirja löytyi, ei tosin riittävän houkutteleva lähteäkseen mukaan. Pari muuta neulekirjaa näin, sekä yhden tutun askarteluopuksen. Lisäksi myynnissä näytti olevan jonkinlainen käsitöiden tietopaketti-kirjasarja, ei sekään minua varten. Mulle tulee noista kirjasarjoista aina ikävä tuputtamisen tunne, tehdään hieno ja kattava tietopaketti, joka on kuitenkin kömpelö käsitellä tai lähes aina tuomittu jäämään hyllyyn pölyttymään.

Koska käsityöt joutuivat näin jäämään huomiotta, sain lisävaroja vanhempien kokoelmieni täyttöön :)

964831.jpg

Kauhujen kirja -sarjasta puuttuu enää välistä numero 5. Isaac Asimovin SciFi-kokoelma on vasta aluillaan, noiden neljän kirjan ansiosta määrä on nyt kuusi :) Clive Barkerin veren kirjojen suhteen oli kyllä uskomaton tuuri, juuri nuo kaksi puuttuivat välistä, nyt on se sarja täysi. Eikä tullut kalliiksi, kolmisenkymppiä maksoivat yhteensä.

Luen toki muutakin kuin kauhua, mutta keräily kohdistuu enemmän näihin. Pidän lyhyistä kertomuksista, koska niitä voi aina välillä napsia sieltä täältä kun on aikaa ja tarvetta.

Myös muutama sarjakuva-albumi kipusi mukaan:964759.jpg

Vastakarvaan on niin ihana :) Toinen mulla noista jo oli, mutta en tippaakaan muistanut kumpi. Nemi-albumeita olen ostanut sitä mukaa kun niitä on ilmestynyt, mutta tämä oli jäänyt välistä.

Viimeiseen esiteltävään liittyy vähän hölmöilyäkin :) Leppiz-sarjakuvaan olen netissäkin törmännyt, joten se osui silmään myös messuilla. Pari sanaa vaihdettuani myyjän kanssa kaveri kuiskasi, että pyydä nyt omistuskirjoitus. Olin jo vähän itsekin miettinyt, että oli tuon Toni Tirrin omakuvan näköinen mies, mutta en kuitenkaan ollut kehdannut kysyä. Jotain taisin sinnepäin sitten saada sanottuakin, koska selvisi, että näinhän asia juurikin oli. Eipä vain ollut kehdannut itseään mainostaa :) Jos nyt Toni, tänne eksyt, niin en valehdellut kun kerroin pitäväni sarjakuvistasi! J:n kanssa jatkettiin aiheesta juttua ja muistui mieleen vielä sekin, missä olen Leppikseen ensimmäisen kerran törmännyt; eräässä suomalaisessa sarjakuvalehdessä, jota tuli joitakin vuosia sitten luettua oikein urakalla :P. 964770.jpg