Erittäin paha blogi-plääh on pitänyt minua otteessaan jo kolmatta kuukautta. Sama plääh on ollut esillä myös töissä sekä kotona. Se vain tulee jostain, eikä sille osaa mitään tehdä! Viime viikonloppuna taisin kyllä vahingossa löytää apukeinon :) Oltiin lauantaina talkootöissä siirtämässä pari taapelia lautoja paikasta toiseen. Mukana olimme minä ja mieheni, rakkaat veljeni sekä setäni ja isäni. Koska miehiä oli noin paljon mukana, minulla oli mahdollisuus valita ne pienimmät laudat kasasta, joten en mitään turhan paljon päässyt itseäni rasittamaan (kyllä sen seuraavana päivänä silti huomasi...).  Nautiskelin kauniista kelistä, rakkaiden ihmisten seurasta ja mummun tekemistä lätyistä :).

Jokin aika sitten sain kutsun Ravelryyn ja olen nyt pikkuhiljaa alkanut sielläkin viihtyä. Sivujen yleisilme on mieleinen, jotenkin valoisa ja lämmin. Sieltä olen napannut mielenkiintoisia ohjeita, toivottavasti pystyn ne toteuttamaankin. Tässä ensimmäisestä makupalaa:

1387308.jpg

Toinen työn alla oleva on Zetor-huivi. On muuten ensimmäinen pitsihuivini ikinä! Malli on mulle sopiva, tekeminen sujuu mukavasti. Vaikka virheitä tulee, olen niitä joko piilotellut tai sitten useiden puikkojen avustuksella korjannut, äkkiähän ne virheet tulee tehdessä esille. Teen tätä kummitädilleni syntymäpäivälahjaksi, vielä on pari kuukautta aikaa. 1387303.jpg

Nyt on valitettavasti pidettävä pientä taukoa, tämän tekeminen jumittaa hartiani täysin. Paikat on niin juntturassa, että käsien liikuttaminen saa välillä pään huippaamaan. Hierojalla käynti on auttanut onneksi :)